Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Google Adwords Μέρος Πρώτο


Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τα Google Adwords. Θα μάθουμε τι είναι, πώς μας βοηθούν να ανεβάσουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας, τι κόστος έχουν καθώς και τρόπους για να δημιουργήσουμε τις δικές μας διαφημίσεις, εύκολα και γρήγορα!

Τα Google Adwords είναι μια υπηρεσία της Google που μας επιτρέπει να διαφημιστούμε στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τις λέξεις κλειδιά που μας ενδιαφέρουν. Αν, για παράδειγμα, η επιχείρηση μας είναι ένα τυπογραφείο, λέξεις όπως τύπωμα, εκτύπωση, κάρτες ή έντυπα μας ενδιαφέρουν, γιατί τέτοιες λέξεις ψάχνουν στο Διαδίκτυο οι πιθανοί μας πελάτες.

Ας αρχίσουμε όμως μιλώντας λίγο για τις μηχανές αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης λειτουργούν με λέξεις-κλειδιά, δηλαδή ψάχνουν για σελίδες στο Διαδίκτυο που έχουν σχέση με τις λέξεις που δώσαμε. Έτσι λοιπόν θέλουμε και η δική μας ιστοσελίδα να εμφανίζεται όταν κάποιος χρήστης ψάχνει για συγκεκριμένες λέξεις. Χρησιμοποιώντας και πάλι το προηγούμενο παράδειγμα με το τυπογραφείο, δε θα μας ενδιέφεραν λέξεις όπως μπογιά, γλυκό ή ηχεία.
Για να έχουμε λοιπόν το επιθυμητό αποτέλεσμα, βάζουμε στη σελίδα μας τις λέξεις-κλειδιά που θέλουμε στις meta ετικέτες και αναμένουμε τους επισκέπτες. Επειδή όμως δεν είναι εύκολο να βγούμε στις πρώτες σελίδες αν δεν έχουμε μεγάλο PageRank, όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο, το Google μας δίνει τη δυνατότητα να διαφημιστούμε για συγκεκριμένες λέξεις. Δηλαδή χρησιμοποιώντας την Υπηρεσία Google Adwords, ορίζουμε εμείς τις λέξεις-κλειδιά, και το Google αναλαμβάνει να μας διαφημίσει, εμφανίζοντας σύνδεσμο προς τη σελίδα μας όταν κάποιος ψάχνει με τις συγκεκριμένες λέξεις. Να αναφέρουμε πως οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται πάντοτε στην πρώτη σελίδα είτε πάνω από τα κανονικά αποτελέσματα είτε στα δεξιά των αποτελεσμάτων.

Τι μορφή έχει αυτή η διαφήμιση;
Είναι σχεδόν όμοια με ένα αποτέλεσμα αναζήτησης. Έχει δηλαδή έναν τίτλο, μια περιγραφή και σύνδεσμο προς τη σελίδα μας, με τη διαφορά όμως ότι εδώ μπορούμε να έχουμε διαφορετική μορφή για κάθε λέξη-κλειδί που έχουμε ορίσει. Έστω λοιπόν ότι έχουμε μια ιστοσελίδα για ένα ινστιτούτο αισθητικής. Θα μπορούσαμε, τότε, να έχουμε μια διαφήμιση με τίτλο “Μανικιούρ – Πεντικιούρ” για την περίπτωση που κάποιος ψάχνει με τις λέξεις νύχια, μανικιούρ ή πεντικιούρ, ενώ μία άλλη με τίτλο “Hair-Styling” όταν κάποιος ψάχνει τη λέξη “κούρεμα”. Λόγω λοιπόν αυτών των έξυπνων λειτουργιών μάς δίνεται η δυνατότητα να έχουμε δύο πεδία συνδέσμων, ένα που δείχνει το όνομα της ιστοσελίδας μας και ένα δεύτερο που μας κατευθύνει στη σελίδα του προϊόντος ή της υπηρεσίας που διαφημίζουμε.
Πόσο κοστίζουν;

Το κόστος αυτών των διαφημίσεων είναι σχετικά μικρό αλλά ο υπολογισμός είναι λίγο περίπλοκος. Ουσιαστικά υπάρχει η λογική της πλειοδοσίας• εκφράζουμε δηλαδή μία προσφορά για την διαφήμισή μας και ανάλογα με τη θέση που έχουμε στην κατάταξη των προσφορών, έχουμε και την ανάλογη θέση στις διαφημίσεις σχετικά με την εκάστοτε λέξη-κλειδί. Ας δώσουμε και πάλι όμως ένα παράδειγμα για το πώς δημιουργείται η τιμής μιας διαφήμισης.

Έστω ότι έχουμε φτιάξει μια διαφήμιση για τη λέξη “άρωμα” και έχουμε προσφέρει το ποσό των 0,70€ και παράλληλα με μας, άλλες ιστοσελίδες έχουν προσφέρει 0,60€ και 0,50€. Αυτό σημαίνει πως όταν ψάξει κάποιος γι’ αυτή τη λέξη, εμείς θα είμαστε το πρώτο αποτέλεσμα και θα ακολουθήσουν οι άλλοι μετά από εμάς. Εδώ να σημειώσουμε πως η χρέωση για την υπηρεσία γίνεται αφού χρησιμοποιήσει κάποιος τον σύνδεσμο της διαφήμισής μας.
Φυσικά, έχουν δημιουργηθεί αυτοματοποιημένες διαδικασίες για να λειτουργεί το σύστημα πιο ομαλά. Τέτοιες διαδικασίες είναι για παράδειγμα ο καθημερινός προϋπολογισμός για τις διαφημίσεις μας ή/και η αυτόματη προσφορά με βάση άλλα κριτήρια.
Ανακεφαλαιώνοντας, χρησιμοποιούμε την Υπηρεσία ως εξής:
  • Ορίζουμε λέξεις-κλειδιά
  • Θέτουμε ημερήσιο προϋπολογισμό
  • Κάνουμε προσφορά για το κόστος του κλικ της διαφήμισης
  • Βλέπουμε την επισκεψιμότητά μας να ανεβαίνει.
Παράδειγμα διαφήμισης

Στο επόμενο μέρος του άρθρου θα δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες και εικόνες από τη χρήση της υπηρεσίας και θα έχουμε ένα tutorial για τη δημιουργία τέτοιων διαφημίσεων. Μέχρι την επόμενη εβδομάδα, να είστε όλοι καλά, και να παρακολουθείτε το Διαδίκτυο!
Υ.Γ. Για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμβουλή, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας είτε μέσω του Facebook, είτε με mail στο info@gan-web.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου