Πέμπτη 5 Μαΐου 2011

Η αλήθεια για το SEO

SEO

Σίγουρα όλοι έχουμε ακούσει διάφορα παράξενα για τις μηχανές αναζήτησης, πώς δουλεύουν, πώς ανεβαίνει κάποια ιστοσελίδα στην λίστα αποτελεσμάτων ή τι είναι αυτό που κάνει ένα site να εμφανίζεται περισσότερες φορές στις αναζητήσεις των χρηστών.

Οφείλω να ομολογήσω πως το καλύτερο ανέκδοτο που άκουσα είναι ότι η Google έχει θέσεις κρατημένες για την εκάστοτε λέξη και τις πουλάει στο ανάλογο ποσό.
Π.χ. Με 10,000€ θα μπορείς να βγεις πρώτος στην λέξη «ρούχα». Προφανώς τα περισσότερα από αυτά που ακούγονται είναι απλώς για να μπουν από το ένα αυτί και να βγουν από το άλλο.
Ας αναφέρουμε όμως πρώτα τι σημαίνει SEO (Search Engine Optimization). SEO είναι μια διαδικασία που δίνει το προνόμιο στην ιστοσελίδα μας να έχει καλύτερα αποτελέσματα στις αναζητήσεις των χρηστών από τις σχετικές μηχανές αναζήτησης όπως Google, Bing κ.ά. Λίγο πιο συγκεκριμένα, σημαίνει να κάνεις το website σου, να εμφανίζεται όλο και πιο ψηλά στη λίστα αποτελεσμάτων του Google ή άλλης μηχανής αναζήτησης, όταν ψάχνει ένας χρήστης του διαδικτύου.
Αυτό προφανώς είναι κάτι άκρως απαραίτητο για την ιστοσελίδα μας, γιατί οι μηχανές αναζήτησης είναι ένα πολύ μεγάλο και αξιόπιστο κανάλι διαφήμισης στο οποίο όλοι θέλουμε να κινούμαστε. Πιο συγκεκριμένα, αν δεν υπάρχουμε στις μηχανές αναζήτησης, οι μόνοι χρήστες που μπορούν να μας βρουν, είναι αυτοί που μας γνωρίζουν ήδη και ξέρουν τη διεύθυνση μας (URL), ενώ εμείς θέλουμε και νέους, άγνωστους επισκέπτες.
Search Engine Optimization
Τώρα που ξέρουμε τι είναι το SEO, ώρα να μάθουμε πώς μπορούμε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.
Τα κυριότερα στοιχεία στα οποία πρέπει να δώσουμε βάση είναι τα εξής:
  1. Περιεχόμενο
  2. Πρόκειται για το Α και το Ω. Είναι το κυριότερο που πρέπει να προσέξετε και είναι κάτι που θα πρέπει να προετοιμάζετε πριν καν αρχίσετε να φτιάχνετε την ιστοσελίδα σας. Το περιεχόμενο πρέπει να είναι απόλυτα ποιοτικό και να φαίνονται τα προνόμια της δουλειάς σας. Δείξτε όσο το δυνατόν περισσότερο μπορείτε από τη δουλειά σας για να καταλάβει ο εν δυνάμει πελάτης σας, γιατί αξίζετε περισσότερο από τους άλλους. Δεν φτάνει να το λέμε, πρέπει και να το δείχνουμε.
  3. Λέξεις-Κλειδιά
  4. Ουσιαστικά αυτό γίνεται παράλληλα με το πρώτο. Έχετε κάποιο σκοπό, κάποια υπηρεσία, κάποιο προϊόν που θέλετε να προβάλλετε μέσα από την εταιρεία σας. Ηγενική λογική της διαφήμισης είναι πλήρως αντίθετη με το διαδίκτυο. Εδώ δεν ψάχνουμε για τις πιο περίεργες, βαρύγδουπες ή intellectual λέξεις που θα δώσουν το υποτιθέμενο κύρος στη δουλειά μας. We go as common as it gets. Πρέπει να παίξουμε με τις συνηθισμένες λέξεις γιατί με αυτές ψάχνουν οι περισσότεροι χρήστες και μόνο με αυτές θα σας βρουν. Όταν μια γυναίκα θέλει να βάψει τα νύχια της, δε θα ψάξει «ινστιτούτο καλλωπισμού»!
  5. Τίτλος
  6. Είναι το πρώτο πράγμα που φαίνεται στις μηχανές αναζήτησης ως αποτέλεσμα. Πρέπει να είναι ενδιαφέρων αρχικά και ταυτόχρονα περιεκτικός. Ο τίτλος μπορεί να καθορίσει το αν θα κάνει κάποιος κλικ στο σύνδεσμό μας. Φυσικά ο τίτλος βοηθάει και στην προβολή της ιστοσελίδας μας, διότι αν ο χρήστης ψάξει για μία λέξη που υπάρχει στον τίτλο μας, αυτό μας δίνει περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστούμε σαν αποτέλεσμα.
  7. Περιγραφή
  8. Είναι το δεύτερο  πράγμα που κοιτάζει ένας επισκέπτης όταν βλέπει τον σύνδεσμό μας. Θα έχετε προσέξει πως όταν κάνετε κάποια αναζήτηση σε μια μηχανή αναζήτησης, κάτω από τον τίτλο υπάρχει μία πρόταση που λέει περί τίνος πρόκειται, αυτό είναι η περιγραφή. Όπως καταλαβαίνετε, είναι κάτι πολύ σημαντικό και πρέπει να είναι διαφορετική για κάθε σελίδας σας.
Search Engine Optimization
Τέλος, αυτά που θα πρέπει να επισημάνετε σε αυτόν που θα αναλάβει το web design της ιστοσελίδας σας είναι 2 επιπλέον λειτουργίες SEO:
  • Sitemap
  • Καθαρός κώδικας
Είναι κάποιες λειτουργίες που οφείλει να σας προσφέρει η εταιρεία που θα κατασκευάσει το site σας και θα σας δώσει ακόμα καλύτερες πιθανότητες να ανεβείτε στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.
Τέλος, ξεχάστε τα meta keywords. Είναι οι λέξεις που βάζουμε στην ιστοσελίδα μας, ως οι λέξεις-κλειδιά που είναι σχετικές με το περιεχόμενο μας. Οι μηχανές αναζήτησης δε τις λαμβάνουν υπόψιν τους πλέον γιατί έχει χρησιμοποιηθεί ως spam στο παρελθόν και είναι πια παρωχημένο. Αν δε το ξέρει η εταιρεία που αναλαμβάνει την κατασκευή της ιστοσελίδας σας και το SEO, μάλλον πρέπει να τους το μάθετε εσείς.
Ελπίζουμε να μάθατε κάποια πράγματα για το SEO και να κατανοήσατε πως δεν είναι χρηματικό το θέμα αλλά πλήρως και άκρως ποιοτικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου