Πέμπτη, 5 Μαΐου 2011

Τι είναι το Google PageRank


Επιστρέφουμε στο blog με ένα άρθρο για το Google PageRank. Τι είναι; Πού χρησιμεύει και χρησιμοποιείται; Πώς μπορούμε να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα;
To Google PageRank είναι ένας αλγόριθμος ανάλυσης συνδέσμων στον Παγκόσμιο Ιστό. Το όνομά του το οφείλει στον Larry Page (συνιδρυτή του Google) και χρησιμοποιεί τη μηχανή αναζήτησης του Google με σκοπό την μέτρηση της σχετικής σημασίας μιας ιστοσελίδας ως προς το σύνολο.

Το PageRank (PR) είναι ένας σημαντικός παράγοντας αξιολόγησης μιας ιστοσελίδας και αποτελεί βασικό στόχο για την προώθηση και το SEO.
Η βαθμολόγηση στο PR μιας σελίδας γίνεται με βάση τον αριθμό των συνδέσεων που δείχνουν προς αυτή, αλλά και το PR των σελίδων αυτών. Δηλαδή, για να επιτύχουμε καλύτερο PR πρέπει να έχουμε αρκετούς συνδέσμους της σελίδας μας σε σελίδες που έχουν καλό PR.
Θέλοντας να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα πρέπει να αναλογιστούμε τρόπους που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν ώστε να έχουμε αρκετούς συνδέσμους. Συνήθως αυτό εμπίπτει στην σωστή επικοινωνιακή πολιτική μας. Μπορούμε να ανταλλάξουμε συνδέσμους με άλλες ιστοσελίδες ή ακόμα και να αγοράσουμε συνδέσμους. Μπορούμε να καταχωρήσουμε την ιστοσελίδα μας σε κατάλληλες ιστοσελίδες που αφορούν το περιεχόμενο της δικής μας. Επίσης, πολύ σημαντικό είναι να μπορούμε να κερδίζουμε συνδέσμους λόγω της καλής ποιότητας του περιεχομένου μας, όπως καλά άρθρα, αισθητικό αποτέλεσμα κλπ.

Αυτοί είναι κάποιοι από τους τρόπους που μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε αλλά θα πρέπει να ξέρετε ότι o ακριβής τρόπος υπολογισμού του PR είναι άγνωστος. Όπως είναι λογικό, η Google δεν πρόκειται να αποκαλύψει τον ακριβή τρόπο λειτουργίας του αλγορίθμου της για λόγους ανταγωνισμού, ο οποίος βέβαια συνεχώς αλλάζει και βελτιώνεται.
Το PR μιας ιστοσελίδας κυμαίνεται από 0 έως 10, όπου 0 είναι το χαμηλότερο και 10 το άριστο, με τους αριθμούς αυτούς να αυξάνονται εκθετικά. Δηλαδή, το PR 1 με το PR 2 μπορεί να έχουν τεράστιες αποκλίσεις συνδέσεων πχ το 1 να αντιπροσωπεύει 200 συνδέσμους και το 2 3,000 συνδέσμους με βάση όμως πάντα και το PR της ιστοσελίδας στην οποία βρίσκονται αυτοί οι σύνδεσμοι, άρα ο αριθμός συνδέσεων είναι σχετικός. Φυσικά δε πρέπει να ξεχνάμε και την αξία των συνδέσμων, μιας και ένας σύνδεσμος σε σελίδα με μεγάλο PR, έχει πολύ μεγαλύτερη αξία από κάποιον σε σελίδα με μικρό PR.

Ο πιο επίσημος τρόπος να δούμε το PR κάποιας σελίδας είναι η εγκατάσταση του Google Toolbar στον ΙΕ ή στον FireFox το οποίο εμφανίζει μια μπάρα με το PR κάθε φορά που φορτώνουμε μία σελίδα. Υπάρχουν και άλλα εργαλεία στο Διαδίκτυο ή ακόμα και σελίδες οι οποίες όμως δεν έχουν κάποια σχέση με το Google, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι είναι και αναληθής. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Alexa Toolbar που σας παρουσιάσαμε την προηγούμενη εβδομάδα, το οποίο χρησιμοποιεί και αυτό την μηχανή αναζήτησης του Google. Εμάς φυσικά ο σκοπός μας είναι να εκμεταλλευτούμε όλα αυτά τα εργαλεία προς όφελος μας για να κάνουμε οικονομικό και κατάλληλα στοχευμένο marketing.
Η μέτρηση του PR από την Google γίνεται συνεχώς αλλά η ανανέωσή του στο Toolbar γίνεται κάθε τρεις μήνες λόγω και του πολύ μεγάλου όγκου ιστοσελίδων που διαθέτει.
Κλείνοντας παραθέτουμε διάφορους συνδέσμους σχετικά με το PageRank.
PageRank Wiki http://en.wikipedia.org/wiki/PageRank
Larry Page Wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Page
GoogleToolbar http://toolbar.google.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου